Nielegalne pokazy handlowe odwołane – statuetka dla Tomasza Strojka

Z pewnością wielu mieszkańców Legnicy słyszało o nielegalnych pokazach handlowych. W 2021 roku zostały one zastopowane przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów, co można uznać za niepodważalny sukces. Tomasz Strojek został wyróżniony w plebiscycie Gazety Wrocławskiej. Już jutro (2 września) zostanie wręczona mu statuetka. Od ponad 9 miesięcy na terenie miasta nie odbywają się nieuczciwe prezentacje sprzedażowe, które godziły w interesy przedsiębiorców oraz konsumentów. Niezbędne było wprowadzenie zorganizowanych działań, bez których plan by się nie powiódł.

Plebiscyt „Osobowość roku” – legnicki rzecznik konsument uhonorowany

Tomasz Strojka został uhonorowany w plebiscycie „Osobowość roku” – wszystko za sprawą aktywnego działania przeciw nieuczciwym prezentacjom sprzedażowym. Skala problemu była dość wysoka, co znacząco utrudniło sprawę. Miejski Rzecznik Konsumentów mówi:

To dla mnie bardzo miłe, że Czytelnicy Gazety Wrocławskiej i nasi mieszkańcy docenili nasze starania i działania, które doprowadziły do tego, że w Legnicy już od dłuższego czasu nie odbywają się nieuczciwe prezentacje sprzedażowe.

Strojka podkreśla, że jest to istotne również dla przedsiębiorców, którzy przyczynili się do tego, że od wielu miesięcy na terenie miasta nie są organizowane nielegalne pokazy handlowe. Mężczyzna dodaje:

To także nagroda dla naszych przedsiębiorców, którzy zrezygnowali z wynajmowania sal na ten cel i mediów, nagłaśniających te praktyki . Dzięki temu już od 9 miesięcy w naszym mieście nie odbywają się takie pokazy.

Certyfikaty dla firm – wyjątkowe wyróżnienie

Kolejnym etapem omawianej akcji jest wyróżnienie przyznane firmom oraz instytucjom, które zostały uznane za bezpieczne oraz przyjazne konsumentom. Certyfikat przyznany został przedsiębiorcom, którzy prowadzą biznes z poszanowaniem praw oraz interesów odbiorców. Strojka zaznacza, że zainteresowanie podmiotów było ogromne. To najlepszy dowód na zmiany poglądów lokalnej społeczności, która przestała tolerować nieuczciwe prezentacje sprzedażowe.