Trwa remont dworca PKP w Legnicy

Niemal 27 milionów złotych kosztuje remont dworca PKP, który właśnie trwa. Jednym z głównych celów jest przystosowanie go do potrzeb osób z ograniczeniami związanymi z poruszaniem się.

 Według planu mają zostać przebudowane dwa perony, numer 3 i 4, z których głównie korzystają podróżni. Łatwiejszy dostęp do miejsc, skąd odjeżdżać mają pociągi, zapewnią cztery nowoczesne windy. Mają znajdować się w przejściu tunelowym, naprzeciw schodów. Przy okazji remontu, także samo przejście doczeka się modernizacji. Kolejnym ułatwieniem dla osób niepełnosprawnych, zwłaszcza tych niewidomych, ma być ścieżka dotykowa. Poruszając się po niej, dojście na peron stanie się prostsze. Poza tym cały teren dworca zostanie doświetlony. Remont przejdą także dawne posterunki dyżurnych ruchu.  Wszystkie prace, prowadzone na legnickim dworcu, są ciągle nadzorowane przez konserwatora zabytków.

Kilka lat temu remontu doczekała się hala kasowa. Koszt tego przedsięwzięcia wyniósł wtedy 15 milionów złotych.

Przypomnijmy. Budynek, który obecnie jest modernizowany, powstał w latach 1927-1929. Polskie Koleje Państwowe oznaczają to miejsce jako dworzec wojewódzki. Oznacza to, że obsługuje się tam nie tylko połączenia regionalne czy międzywojewódzkie, ale także te międzynarodowe. Wśród nich znajdziemy kursy do Niemiec (zwłaszcza do Berlina), Austrii (do Wiednia) czy Czech (do Bohumina). Z dworcem ma połączenie hala peronowa. Takich hali mamy w Polsce trzy, jedna (wspomniana już) w Legnicy, druga we Wrocławiu, a trzecią możemy oglądać na Śląsku, w Bytomiu. W latach 80. XX wieku, dworzec w Legnicy, wpisano na listę zabytków, przez co wszystkie prace na nim prowadzone podlegają konsultacji z konserwatorem zabytków. Jeden z większych remontów wykonano w latach 2012-2013, po prawie osiemdziesięcioletniej przerwie od ostatniej modernizacji.

Potrzebny sprzęt budowlany. Profesjonalna winda dekarska sprawdzi się w transporcie materiałów budowlanych. Zajrzyj na Geda24.pl.