Inwestycje na linii kolejowej do Złotoryi rosną, ale koszty pozostają bez zmian

Dolny Śląsk szykuje się na znaczącą modernizację linii kolejowej nr 284, która ma połączyć Legnicę z Jerzmanicami-Zdrój przez Złotoryję. Pomimo rozszerzenia planów rewitalizacji, budżet województwa nie zostanie obciążony dodatkowymi kosztami. Informację tę potwierdził Michał Rado, wicemarszałek Dolnego Śląska, odpowiadając na interpelację radnego Piotra Karwana z Prawa i Sprawiedliwości.

Zmiany w projekcie

W 2023 roku projekt rewitalizacji przeszedł istotne modyfikacje. Usprawniono parametry torów, co umożliwi cięższym składom towarowym korzystanie z trasy. Dodatkowo, czas przejazdu ze Złotoryi do Wrocławia ma wynieść około 70 minut. Wprowadzono również zmiany na stacji Jerzmanice Zdrój, aby dostosować ją do obsługi pociągów zmierzających w kierunku Lwówka Śląskiego i Wojcieszowa.

Spotkanie z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Początek sierpnia przyniósł spotkanie przedstawicieli marszałka z kierownictwem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Celem było omówienie możliwości włączenia Złotoryi i powiatu złotoryjskiego do regionalnej sieci transportu kolejowego. Rozmawiano o potencjalnym zwiększeniu nakładów na projekt. Obie strony uzgodniły, że dopóki rozszerzony zakres prac mieści się w budżecie umowy z 2023 roku, nie ma potrzeby podpisywania nowego porozumienia. Dokumenty zostaną opracowane, gdyby zaistniała konieczność zwiększenia funduszy.

Znaczenie dla regionu

Rewitalizacja linii kolejowej nr 284 ma istotne znaczenie dla mieszkańców Złotoryi i okolicznych terenów. Poprawa infrastruktury kolejowej przyczyni się nie tylko do lepszego skomunikowania regionu, ale także do wzrostu atrakcyjności inwestycyjnej. Modernizacja trasy jest kluczowym krokiem w integracji powiatu złotoryjskiego z regionalnym transportem wojewódzkim.