W ramach ambitnych działań na rzecz cyfryzacji szkół, Gmina Miejska Chojnów zyskała sprzęt komputerowy, wspierający edukację, w wyniku realizacji Krajowego Planu Odbudowy. Umowa zatytułowana „Umowa nieodpłatnego przekazania sprzętu nr C15G/9263/2025”, zawarta z Ministrem Cyfryzacji, jest częścią inwestycji C2.1.2. Celem tego przedsięwzięcia jest wyrównanie poziomu wyposażenia placówek edukacyjnych w przenośne urządzenia multimedialne. Inicjatywa wpisuje się w szerszy Komponent C, dotyczący Transformacji Cyfrowej, który ma na celu spełnienie minimalnych standardów sprzętowych w szkołach. Łączna kwota wsparcia z funduszy Unii Europejskiej dla polskich szkół wynosi imponujące 1 410 000 000 zł.
Nowoczesne narzędzia dla uczniów
W grudniu 2025 roku, Szkoła Podstawowa nr 3 oraz Szkoła Podstawowa nr 4, nadzorowane przez Gminę Miejską Chojnów, wzbogaciły się o 181 nowych urządzeń. Ten nowoczesny sprzęt został przydzielony w następujący sposób:
- Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Marii Konopnickiej: 28 tabletów, 13 laptopów przeglądarkowych oraz 46 laptopów.
- Szkoła Podstawowa Nr 4 im. Janusza Korczaka: 30 tabletów, 14 laptopów przeglądarkowych oraz 50 laptopów.
Każda z tych placówek otrzymała urządzenia, które umożliwią uczniom lepsze wykorzystanie dostępnych narzędzi edukacyjnych. Dzięki temu, młodzież będzie mogła rozwijać swoje kompetencje cyfrowe na najwyższym poziomie.
Znaczenie inwestycji w edukację cyfrową
Inwestycje w sprzęt IT w szkołach to nie tylko kwestia dostosowania się do współczesnych standardów, ale przede wszystkim inwestycja w przyszłość młodych pokoleń. Nowoczesne urządzenia uczą dzieci, jak efektywnie korzystać z technologii w codziennym życiu i nauce. Krajowy Plan Odbudowy kładzie nacisk na to, by każda szkoła mogła spełniać minimalne standardy sprzętowe, co jest kluczowe dla równomiernego rozwoju edukacyjnego wszystkich uczniów.
Podsumowując, działania podejmowane przez Gminę Miejską Chojnów w zakresie cyfryzacji są istotnym krokiem w stronę unowocześnienia polskiego systemu edukacji. Dzięki wsparciu z Unii Europejskiej, szkoły mogą nie tylko spełniać wymagania współczesności, ale także aktywnie kształtować kompetencje przyszłych liderów technologicznych.
Źródło: facebook.com/Chojnow.eu
