Nowe rondo na ul. Jaworzyńskiej: Zmiany w organizacji ruchu w Legnicy

Od 15 września kierowcy muszą przygotować się na zmiany w organizacji ruchu w związku z trzecim etapem przebudowy skrzyżowania ul. Jaworzyńskiej z drogą gminną na rondo turbinowe. Wprowadzenie nowych rozwiązań ma na celu poprawę przepustowości tego kluczowego punktu komunikacyjnego.

Nowa organizacja ruchu

W trakcie nadchodzącego etapu zamknięte zostaną pasy jezdni po wschodniej stronie ulicy, co wpłynie na sposób poruszania się pojazdów. Dojazd do strefy przemysłowej będzie możliwy dzięki jednokierunkowej jezdni, natomiast wyjazd poprowadzi nowo wybudowanym odcinkiem drogi, mijając istniejące zakłady i prowadząc do zjazdu przy salonie SKODY. Kierowcy podróżujący z Legnicy będą musieli skorzystać z nowego pasa po rondzie, prowadzącego w kierunku Jawora, a osoby kierujące się do LSSE będą korzystać z wyznaczonego pasa lewoskrętu.

Postępy w realizacji inwestycji

Prace nad budową ronda rozpoczęły się w grudniu ubiegłego roku, a do tej pory udało się zrealizować wiele kluczowych elementów projektu. Po stronie zachodniej wykonano podbudowy, ułożono obrysy z krawężników oraz nawierzchnie z kostki brukowej i masy asfaltowej. Dodatkowo zainstalowano elementy sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej.

Inwestycje po obu stronach skrzyżowania

Na zachodniej stronie przeprowadzono profilację rowu oraz wykonano dwa mosty i kanalizację deszczową. Z kolei po stronie wschodniej prowadzone są prace rozbiórkowe, a także układane są nowe krawężniki i nawierzchnia z kostki betonowej.

Finansowanie projektu i jego znaczenie

Legnica na tę inwestycję uzyskała dofinansowanie w wysokości 27 mln 121 tys. zł z Programu Inwestycji Strategicznych, co pokrywa 98% kosztów całego przedsięwzięcia. W ramach projektu realizowana jest nie tylko budowa ronda turbinowego, ale także ścieżek rowerowych, chodników oraz oświetlenia i kanalizacji deszczowej.

Znaczenie ul. Jaworzyńskiej dla Legnicy

Ul. Jaworzyńska to jedna z najważniejszych arterii drogowych w Legnicy, łącząca autostradę A4 z drogami ekspresową S3, krajową nr 94 oraz wojewódzką nr 364. Stanowi ona główną trasę dojazdową do Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (LSSE), co generuje duże natężenie ruchu. Nowe rondo ma na celu zminimalizowanie korków i poprawę płynności ruchu.

Realizatorzy projektu

Za realizację tego ambitnego projektu odpowiada konsorcjum firm BUDRIM z Kunic oraz Świdnickie Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów, przyczyniając się do rozwoju infrastrukturalnego Legnicy.